Echipa Noastră

La Centrul de Analiză Tranzacțională pentru Transformare și Sens, vedem procesul de învățare ca pe o experiență care depășește simpla acumulare de concepte. Credem că adevărata formare are puterea de a transforma felul în care privim lumea, pe noi înșine și relațiile cu ceilalți.

Echipa CATTS

Filosofia noastră de predare în Analiza Tranzacțională

Pentru noi, formarea înseamnă mai mult decât transmiterea de cunoștințe: este o invitație la reflecție critică, la curajul de a pune întrebări și la disponibilitatea de a privi dincolo de vechile granițe. Acest proces aduce cu sine o creștere autentică și o transformare care se reflectă nu doar în nivelul de cunoaștere, ci și în comportamente, gânduri și valori trăite.


Experiența de viață ca resursă de învățare

Punem un accent deosebit pe experiența de viață pe care fiecare participant o aduce cu sine. Pentru noi, aceasta este o resursă valoroasă și un material de lucru esențial.

  • Adulții învață cel mai bine atunci când se raportează la situații reale, familiare și aplicabile imediat
  • De aceea, integrăm scenarii concrete, exemple din practică și exerciții bazate pe experiențe personale
  • Recunoaștem că experiențele trecute pot fi incomplete sau distorsionate, motiv pentru care invităm la reflecție și reîncadrare


Învățarea experiențială – fundamentul metodologiei noastre

Învățarea experiențială stă la baza metodologiei noastre.

  • Ne dorim ca participanții să fie implicați activ, să trăiască direct procesele de învățare și să reflecteze după fiecare experiență
  • Cunoștințele devin abilități, atitudini și resurse practice, integrate imediat în activitatea profesională și personală
  • Curiozitatea este stimulată prin creativitate și entuziasm


O abordare centrată pe adult

Ca formatori în Analiză Tranzacțională, promovăm o abordare întemeiată pe autonomie și relevanță.

  • Oamenii sunt mai motivați să învețe atunci când conținutul are legătură directă cu provocările lor actuale
  • Implicăm cursanții în procesul de învățare, dar și în planificarea și evaluarea formării
  • Le respectăm vocea și responsabilitatea în propriul parcurs


Rolul formatorului ca model

La Centrul de Analiză Tranzacțională pentru Transformare și Sens știm că orice formator devine un model. Modul în care ne raportăm la cursanți – cu respect, deschidere și autenticitate – poate vindeca urmele lăsate de experiențe educaționale anterioare și poate reda încrederea în propria valoare și în capacitatea de a învăța.

  • Cursanții au nevoie să știe că formatorul este competent și prezent
  • Siguranța le oferă curajul de a explora necunoscutul și de a învăța prin experiență
  • Un formator bun combină competența cu bunătatea și structura cu respectul

Astfel, procesul de formare devine o experiență mutuală: un schimb profund de creștere și transformare, în care atât formatorii, cât și cursanții evoluează împreună.


O relație bazată pe recunoaștere

Credem că învățarea prinde rădăcini atunci când accentul cade pe ceea ce funcționează bine și pe recunoașterea efortului depus.

  • Aprecierea cultivă motivația, reduce stresul și creează dorința de dezvoltare
  • Critica și amenințările blochează creativitatea și inhibă gândirea
  • Un climat de cooperare, coeziune, speranță și încurajare este esențial

Astfel, procesul de învățare devine mutual, iar creșterea are loc în ambele sensuri: participanții se dezvoltă atunci când relațiile sunt pozitive și susținătoare, iar noi, formatorii, creștem împreună cu ei.


Inspirat de știința învățării

Metodologia noastră de predare integrează cunoștințele aduse de teoriile despre funcționarea creierului

  • Creăm un mediu de învățare plăcut, semnificativ și inspirațional.
  • Ne inspirăm din trei direcții fundamentale ale educației adulților:
    • învățarea transformațională,
    • andragogia,
    • învățarea experiențială

Toate acestea au în centru principiile fundamentale ale adultului în rol de cursant: orientarea spre autonomie, motivația intrinsecă, relevanța și folosirea experienței de viață ca resursă.


Valorile care ne ghidează

Filosofia noastră de predare se sprijină pe valorile Analizei Tranzacționale: respect, autonomie, responsabilitate și autenticitate.

  • Credem că oamenii învață cel mai bine atunci când simt că sunt apreciați și când știu că aprecierea este autentică și reciprocă
  • Predarea devine un proces relațional și transformator, care catalizează resurse și putere de schimbare

Ca echipă, credem că formarea în Analiza Tranzacțională este mai mult decât transmiterea de teorii: este un proces relațional, un spațiu de co-creație. De aceea, suntem prezenți cu încrederea că putem ghida și cu modestia de a învăța împreună.

Ne propunem ca fiecare interacțiune să fie un exemplu viu de respect, flexibilitate și creativitate, pentru ca participanții să experimenteze direct valorile pe care ulterior le vor transmite mai departe în practica lor profesională.

Marina Ionescu
Formator și Supervizor in psihoterapie (PTSTA-P)
Cezara Dasu
Formator si Supervizor in psihoterapie (TSTA-P)
Alina Pavel
Psiholog și Psihoterapeut in psihoterapie (CTA)
Adina Tița
Formator și Supervizor (PTSTA-P)
Nick Avătăji
Psiholog, Facilitator Constelații sistemice